Honda Winner competes on the racetrack for the first time

October 11, 2016 10:53

Honda's new manual clutch model retains the 150cc engine to compete in round 11 of the National Championship, taking place at Ba Ria Stadium, Ba Ria-Vung Tau province.

Giống như những vòng thi đấu trước, các tay đua thuộc hệ chuyên nghiệp và bán chuyên tiếp tục tranh tài tại các hạng mục MSX125, Blade và Wave. Nội dung thi đấu đối với xe Winner 150 là điểm mới thu hút khán giả ở vòng thi đấu diễn ra vào ngày 8/10.
Like the previous rounds, the professional and semi-professional racers continued to compete in the MSX125, Blade and Wave categories. The Winner 150 competition was a new attraction for the audience in the round taking place on October 8.
Các tay đua có dịp thử thách khả năng bứt tốc và qua cua trên mẫu xe mới của Honda. Một vài chi tiết thay đổi để phù hợp với quá trình đua, động cơ vẫn là loại DOHC, 4 thì, cam đôi, dung tích 149,1 phân khối, công suất 15,4 mã lực tại vòng tua 9.000 vòng/phút, mô-men xoắn cực đại 13,5 Nm tại 6.500 vòng/phút. Hộp số 6 cấp.
Racers have the opportunity to test their acceleration and cornering ability on Honda's new model. Some details have been changed to suit the racing process, the engine is still DOHC, 4-stroke, double cam, 149.1 cc, 15.4 horsepower at 9,000 rpm, maximum torque of 13.5 Nm at 6,500 rpm. 6-speed gearbox.
Vòng thi đấu tổ chức tại sân vận động Bà Rịa, khán giả thích thú với những màn bứt tốc của Winner. Tuy nhiên, chỉ với 4 góc cua trái cho mỗi vòng đua, việc tranh tài của các vận động viên giảm đi phần nào kịch tính.
The race was held at Ba Ria Stadium, the audience was delighted with Winner's acceleration. However, with only 4 left corners for each race, the competition between the athletes was somewhat less dramatic.
Một pha té ngã khi qua cua của một vận động viên.
An athlete falls while cornering.
Đường đua không quá dài, hộp số 6 cấp của Winner khó có
The track is not too long, so the Winner's 6-speed gearbox has little room to "show off", but the acceleration ability of Honda's 150cc manual clutch model is quite good.
Các mẫu xe tranh tài tương đồng về thông số kỹ thuật. Bên cạnh may mắn, kỹ năng là yếu tố quyết định đến chiến thắng của mỗi vận động viên.
The competing cars are similar in technical specifications. Besides luck, skill is the deciding factor in each athlete's victory.
Trải qua nhiều vòng thi đấu, tay đua Đồng Quốc Tài là người về nhất hệ Winner 150. Võ Nhật Vinh chiến thắng ở nội dung Blade, Lại Hữu Đạt cán đích đầu tiên hạng MSX125. Đứng đầu thể thức Wave 110 là tay đua Phạm Duy Tân.
After many rounds, racer Dong Quoc Tai was the winner of Winner 150 class. Vo Nhat Vinh won the Blade category, Lai Huu Dat finished first in MSX125 class. The winner of Wave 110 category was racer Pham Duy Tan.

According to VNE

RELATED NEWS