Inside the factory that builds Kilo submarines for Vietnam

January 23, 2017 08:07

The Admiralty Shipyard has been building Kilo attack submarines for the Russian and Vietnamese navies for many years.

Nhà máy đóng tàu Admiralty là một trong những cơ sở đóng tàu lâu đời nhất của Nga. Đây cũng là tập đoàn công nghiệp đầu tiên của thành phố St. Petersburg, được thành lập vào năm 1704, theo Livejournal.
The Admiralty Shipyard is one of Russia's oldest shipbuilding facilities. It is also the first industrial corporation in St. Petersburg, founded in 1704, according to Livejournal.
Trong lịch sử 313 năm hoạt động, nhà máy này đã đóng hơn 2.300 tàu mặt nước các loại, bao gồm thiết giáp hạm và tàu tuần dương, tàu phá băng chạy bằng năng lượng hạt nhân. Nhà máy cũng đã chế tạo hơn 300 tàu ngầm thông thường và tàu ngầm hạt nhân.
During its 313-year history, the shipyard has built more than 2,300 surface ships of all types, including battleships and cruisers, and nuclear-powered icebreakers. It has also built more than 300 conventional and nuclear submarines.
Sản phẩm chủ lực của nhà máy Admiralty trong thời gian gần đây là tàu ngầm diesel - điện thuộc Đề án 636M Varshavyanka (NATO định danh: Kilo cải tiến).
The main product of the Admiralty plant in recent times is the diesel-electric submarine of Project 636M Varshavyanka (NATO designation: Improved Kilo).
Các bộ phận như vỏ tàu ngầm và hệ thống bên trong được lắp đặt trong khu nhà xưởng rộng lớn.
Components such as the submarine's hull and internal systems are installed in a large workshop.
Nhiều chi tiết đòi hỏi trình độ gia công và sự khéo léo của con người, thay vì các loại máy móc tự động.
Many parts require human skill and craftsmanship, rather than automated machinery.
Dây chuyền đóng tàu của nhà máy có thể chứa các loại tàu chiến với lượng giãn nước tới 70.000 tấn, dài 250 m và rộng 35 m.
The shipyard's shipbuilding line can accommodate warships with a displacement of up to 70,000 tons, 250 m long and 35 m wide.
Sau khi quá trình chế tạo hoàn tất, tàu ngầm lớp Kilo sẽ được hạ thủy, chuẩn bị cho công việc hoàn thiện các hệ thống trên tàu.
Once the construction process is complete, the Kilo-class submarine will be launched, preparing for the work of completing the on-board systems.
Tàu sẽ nằm trên bờ sông Neva bên ngoài nhà máy, bắt đầu giai đoạn hoàn thiện nội thất và hệ thống điện tử bên trong. Những chiếc Kilo mới đóng này sẽ được kết nối với hệ thống cấp điện và không khí ở tàu bên cạnh.
The ships will be located on the banks of the Neva River outside the shipyard, where the interior and onboard electronics will begin to be fitted out. The newly built Kilos will be connected to the electrical and air systems of the neighboring ships.
Tàu ngầm Kilo đang hoàn thiện (trái) và một tàu khác đang chuẩn bị cho chuyến thử nghiệm dài ngày trên biển.
Kilo submarine under construction (left) and another is preparing for a long sea trial.
Tàu ngầm Kilo rời nhà máy Admiralty để thử nghiệm ngoài khơi. Trong hành trình này, các tính năng kỹ thuật và khả năng chiến đấu của tàu sẽ được kiểm tra gắt gao.
The Kilo submarine leaves the Admiralty shipyard for sea trials. During this journey, the technical features and combat capabilities of the vessel will be rigorously tested.
Khi đáp ứng được các yêu cầu kỹ chiến thuật, nhà máy Admiralty sẽ làm lễ bàn giao tàu ngầm ngay tại cảng hoặc đưa lên tàu vận tải để chuyển tới quốc gia đặt mua.
When the technical and tactical requirements are met, the Admiralty factory will hold a handover ceremony for the submarine right at the port or put it on a transport ship to be transported to the purchasing country.

According to VNE

RELATED NEWS