Measuring people's satisfaction index with administrative services
(Baonghean.vn) - Implementing the measurement of people's satisfaction to overcome existing problems to improve the quality of administrative procedure settlement, serving people better and better - that is the direction of Permanent Deputy Prime Minister Truong Hoa Binh, Head of the Government's Steering Committee for Administrative Reform at the online conference to evaluate the measurement and determination of people's and organizations' satisfaction index with the service of state administrative agencies.
As of December 2016, 4 ministries, branches and 32 localities have proactively deployed and announced the results of measuring and determining the satisfaction index of people and organizations with the services of state administrative agencies.
![]() |
Scene at Nghe An bridge. Photo: Thanh Le. |
The results of the satisfaction index on administrative services for surveyed services in the past period ranged from 74.4% to 87.2%.
On March 14, under the chairmanship of comrade Truong Hoa Binh - Politburo member - Permanent Deputy Prime Minister - Head of the Government's Steering Committee for Administrative Reform; The Central Committee of the Vietnam Fatherland Front, the Ministry of Home Affairs and the Vietnam Veterans Association held an online conference to assess the measurement and determination of the satisfaction index of people and organizations with the services of state administrative agencies. Attending were comrade Nguyen Thien Nhan - Politburo member - Chairman of the Central Committee of the Vietnam Fatherland Front. At Nghe An bridge, comrade Le Xuan Dai - Member of the Provincial Party Standing Committee, Permanent Vice Chairman of the Provincial People's Committee chaired. |
At the conference, delegates discussed, analyzed and clarified the achievements, shortcomings, limitations and difficulties of ministries, branches and localities in implementation, and proposed recommendations and solutions to implement measurement and determine a unified, effective and efficient satisfaction index in the coming time.
Concluding the conference, Permanent Deputy Prime Minister Truong Hoa Binh emphasized that the index measuring people's and organizations' satisfaction with state administrative agencies in 2015 initially reflected the reality and quality of handling administrative procedures by state administrative agencies.
Phó Thủ tướng đề nghị thời gian tới Bộ Nội vụ cần phối hợp chặt chẽ với Ủy ban Mặt trận Tổ quốc Việt Nam, Hội Cựu chiến binh Việt Nam, tiếp tục xây dựng chương trình triển khai xác định chỉ số hài lòng của người dân, tổ chức đối với sự phục vụ của cơ quan hành chính nhà nước trong giai đoạn 2016 - 2020.
![]() |
Người dân giao dịch tại bộ phận một cửa phường Quang Trung (TP. Vinh). Ảnh: Thanh Lê. |
Định kỳ triển khai đo lường sự hài lòng của người dân, tổ chức đối với sự phục vụ của cơ quan hành chính quy mô quốc gia, cũng như phát huy vai trò của các tổ chức chính trị, xã hội trong giám sát, phản biện xã hội của các tổ chức, nâng cao tính khách quan của các kết quả điều tra xã hội học, để từ đó giúp các cơ quan hành chính Nhà nước xác định các giải pháp phù hợp, khách quan nhằm khắc phục yếu kém, nâng cao chất lượng giải quyết thủ tục hành chính, phục vụ người dân ngày càng tốt hơn./.
6 thủ tục hành chính được chọn để triển khai đo lường sự hài lòng của người dân, tổ chức là: Cấp giấy CMND; Giấy chứng nhận quyền sử dụng đất; Giấy phép xây dựng nhà ở; Giấy đăng ký kết hôn và chứng thực. Đây là các thủ tục liên quan mật thiết đến đời sống nhân dân, tổ chức được xã hội quan tâm. |
Thanh Lê
RELATED NEWS |
---|