Mobilizing over 50,000 m3 of earth and rock to rebuild Nghi Thiet port pier

DNUM_CCZAIZCABH 18:30

(Baonghean.vn) - Song Lam Cement Joint Stock Company has just mobilized many means of equipment to transport over 50,000 m3soil and rock to rebuild the pier for the 70,000-ton ship in Nghi Thiet (Nghi Loc - Nghe An). At the same time, the unit organized drilling of many piles tens of meters deep to pour pillars for the conveyor belt to transport Clinker and cement to the wharf.

» Bridge for 70,000-ton ship in Nghe An takes 2 months to repair after storm

Cầu cảng Nghi Thiết trước khi bị bão số 2 làm gãy đứt. Ảnh: Sỹ Minh
Previously, as planned, at the end of July 2017, Song Lam Cement Joint Stock Company signed a contract with a customer to supply Clinker and cement by sea and a 70,000-ton ship arrived at Nghe An sea, ready to carry out the ceremony of putting Nghi Thiet wharf into use. In the photo: Nghi Thiet wharf before being broken by storm No. 2. Photo: Sy Minh

Tuy nhiên cơn bão số 2 (đầu tháng 7/2017), sóng biển cao trên chục mét  đã cuốn trôi toàn bộ mố cầu cảng Nghi Thiết, với độ dài gần 100 mét và sâu hơn 10 mét. Cùng đó hệ thống băng tải nối ra cảng biển cũng bị đứt gãy. Cầu cảng dài hơn 2 km vươn ra biển phải lùi thời hạn gần 2 tháng. Công ty CP xi măng Sông Lam đã đôn đốc nhà thầu, huy động phương tiện, máy móc với trên 5 triệu m3 đất đá để bồi đắp lại mố cầu. Ảnh: Nguyên Sơn
However, storm No. 2 (early July 2017), with waves tens of meters high, swept away the entire Nghi Thiet wharf, which was nearly 100 meters long and more than 10 meters deep. At the same time, the conveyor system connecting to the seaport was also broken. The wharf, which is more than 2 kilometers long and extends out to sea, had to be delayed for nearly 2 months. Song Lam Cement Joint Stock Company urged the contractor to mobilize vehicles and machinery to rebuild the wharf. Photo: Nguyen Son
Trên 5 triệu m3 đất đá được vận chuyển đến để đắp lại mố cầu. Ảnh: Nguyên Sơn
Over 50,000 m3Earth and rock are transported to rebuild the bridge abutment. Photo: Nguyen Son

Đến trung tuần tháng 8, công việc bồi đắp đã hoàn thành cùng với việc khoan các cọc nhồi sâu hàng chục mét để làm giá đỡ cho đường băng chuyền dài 3.000 m nối ra cầu cảng. Ảnh: Nguyên Sơn
By mid-August, the filling work was completed along with the drilling of piles tens of meters deep to support the 3,000-meter-long conveyor belt connecting to the wharf. Photo: Nguyen Son
Công nhân kiểm tra cọc khoan nhồi để đỡ băng chuyền Clinker và xi măng ra cầu cảng Nghi Thiết. Ảnh: Nguyên Sơn
Workers check bored piles to support the conveyor belt of clinker and cement to Nghi Thiet wharf. Photo: Nguyen Son
Công nhân lắp đặt băng chuyền Clinker ra cầu cảng. Ông Nguyễn Văn Dũng – Phó Tổng giám đốc Công ty CP xi măng Sông Lam cho biết: “Mọi công việc khắc phục mố cầu và khoan cọc nhồi sẽ được hoàn thành vào cuối tháng 8, sau đó các nhà thầu sẽ lắp đặt lại đường băng chuyền. Dự kiến đến giữa tháng 9/2017 công ty sẽ đưa vào vận hành hệ thống cầu cảng Nghi Thiết. Trong quá trình chờ khắc phục, công ty đã phải giải phóng tàu trọng tải lớn bằng cách “tăng bo”, chở Clinker và xi măng bằng các tàu trong tải tầm trung…”. Ảnh: Sỹ Minh
Workers install the Clinker conveyor belt to the wharf. Mr. Nguyen Van Dung - Deputy General Director of Song Lam Cement Joint Stock Company said: "All the work of repairing the bridge abutments and drilling bored piles will be completed by the end of August, after which the contractors will reinstall the conveyor belt. It is expected that by mid-September 2017, the company will put the Nghi Thiet wharf system into operation. While waiting for the repair, the company had to free up large tonnage ships by "increasing the bo", transporting Clinker and cement by medium-sized tonnage ships...". Photo: Sy Minh
 Vùng biển Nghi Thiết có độ sâu tự nhiên 9m, khi nạo vét luồng lạch có thể đạt độ sâu từ 12 đến 18 mét. Việc xây dựng cảng biển nơi đây sẽ phục vụ cho tàu trên 70.000 tấn ra vào bốc xếp hàng hóa. Sau khi hoàn thành giai đoạn 1, tổ chức nạo vét luồng, tàu trên 100.000 tấn có thể cập cầu cảng. ẢNh: Nguyên Sơn
Nghi Thiet sea area has a natural depth of 9m, when dredging the channel can reach a depth of 12 to 18m. The construction of a seaport here will serve ships over 70,000 tons to load and unload goods. After completing phase 1, the channel will be dredged, ships over 100,000 tons can dock at the wharf. Photo: Nguyen Son
Công tác nạo vét luồng lạch ở cảng biển Nghi Thiết được tiến hàng khẩn trương. Ảnh: Nguyên Sơn
Dredging work at Nghi Thiet seaport is being carried out urgently. Photo: Nguyen Son
Công nhân hoàn thành các hạng mục phía ngoài cầu cảng Nghi Thiết. Ảnh: Nguyên Sơn
Workers complete items outside Nghi Thiet wharf. Photo: Nguyen Son
Dự kiến giữa tháng 9/2017, hệ thống băng tải và cầu cảng Nghi Thiết sẽ chính thức cấp hàng cho tàu trên 7 vạn tấn. Ảnh: Nguyên Sơn
It is expected that in mid-September 2017, the Nghi Thiet conveyor system and wharf will officially supply goods to ships of over 70,000 tons. Photo: Nguyen Son
Toàn cảnh cụm Trạm nghiền xi măng và cảng biển Nghi Thiết. Ảnh: Tài Nguyên
Panoramic view of Nghi Thiet Cement Grinding Station and Seaport. Photo: Tai Nguyen
When put into use, the wharf will initially serve the export of cement and clinker of Song Lam Cement Joint Stock Company. In the long term, the port will be upgraded to an international port for the entire North Central region. The Nghi Thiet Deep-water Port Project is considered an important project that not only creates a "push" for the development of Nghe An province and the North Central provinces but also promotes economic exchanges with the Northeastern regions of Thailand and Central Laos.

» President Tran Dai Quang presses the button to operate Song Lam Cement Factory

Nguyen Son

RELATED NEWS

Featured Nghe An Newspaper

Latest

x
Mobilizing over 50,000 m3 of earth and rock to rebuild Nghi Thiet port pier
POWERED BYONECMS- A PRODUCT OFNEKO