Vertical take-off personal aircraft launched in 2018

May 8, 2016 17:24

Personal planes that can take off silently from behind your house could be on the market within two years.

Theo Telegraph, công ty Lilium Aviation ở Gilching, Đức, đang thiết kế một chiếc máy bay hai chỗ ngồi chạy điện chỉ mất 20 tiếng để học lái và di chuyển ở tốc độ hơn 400 km/h. Chiếc máy bay cỡ nhỏ này nặng 25 kg, có thể cất cánh thẳng đứng mà không cần đường bay và đậu bên ngoài nhà hoặc trong vườn. Đại diện công ty cho biết thiết kế sẽ mở ra cánh cửa cho một hạng máy bay mới đơn giản hơn, ít gây ồn hơn và thân thiện với môi trường hơn. Chiếc máy bay sẽ xuất hiện trên thị trường vào năm 2018.
Lilium Aviation, a company based in Gilching, Germany, is designing a two-seater electric plane that takes just 20 hours to learn to fly and can travel at speeds of more than 250mph. The tiny aircraft, weighing just 25kg, can take off vertically without a runway and can be parked outside a house or in a garden. The company says the design opens the door to a new class of aircraft that is simpler, quieter and more environmentally friendly. The plane is due to hit the market in 2018.
"Our goal is to develop an aircraft for everyday use. We are building an aircraft that can take off and land vertically and does not require complex and expensive airport infrastructure. To reduce noise and pollution, we are using electric motors and the aircraft can operate in areas close to inner cities," said Daniel Wiegand, president and co-founder of Lilium Aviation.
Công ty Lilium Aviation ra đời tháng 2/2015, là kết tinh trí óc của 4 kỹ sư hàng không đến từ Đại học Công nghệ Munich ở Đức. Công ty hướng đến giải quyết vấn đề hàng không cá nhân, do hành khách thường mất nhiều thời gian tới sân bay hơn so với thời gian chuyến bay.
Lilium Aviation was founded in February 2015 by four aeronautical engineers from the Technical University of Munich in Germany. The company aims to solve the problem of personal aviation, as passengers often spend more time getting to the airport than the flight itself.
Máy bay trực thăng đem đến một giải pháp thay thế, nhưng chúng rất ồn, khó lái và đỏi hỏi giấy phép. Chúng cũng không thể hoạt động trong trường hợp hỏng cánh quạt, dẫn đến chi phí chế tạo và bảo dưỡng rất cao. Dù lúc đầu giới hạn hoạt động tại sân bay, máy bay Lilium có khả năng cất cánh thẳng đứng ở hầu hết mọi nơi, thậm chí từ vườn sau, chỉ cần một khu vực bằng phẳng, rộng thoáng có kích thước 15 m x 15 m.
Helicopters offered an alternative, but they were noisy, difficult to fly, and required licensing. They also couldn’t operate if their rotors failed, making them very expensive to build and maintain. Although initially limited to airports, Lilium could take off vertically from almost anywhere, even from a backyard, requiring only a flat, open area of ​​15m x 15m.
Tuy cất hạ cánh như trực thăng bằng cách quay động cơ, Lilium vận hành giống một máy bay hiệu quả với tốc độ lên đến 400 km/h. Nhờ chạy hoàn toàn bằng điện, chiếc máy bay bớt ồn hơn hẳn trực thăng khi cất cánh.
Although it takes off and lands like a helicopter by spinning its engines, Lilium operates more like an efficient airplane, reaching speeds of up to 400 km/h. And because it runs entirely on electricity, it is much quieter than a helicopter when taking off.
Lilium nằm trong phân nhóm Máy bay Thể thao Hạng nhẹ dành cho hai hành khách. Người cầm lái chỉ cần tham gia tối đa 20 giờ tập huấn để lấy giấy phép phi công, tương tự như thi bằng lái xe. Chiếc máy bay phục vụ bay giải trí vào ban ngày, trong điều kiện thời tiết tốt và vùng trời không tắc nghẽn ở độ cao ba kilomet trở xuống.
The Lilium is classified as a two-passenger Light Sport Aircraft. Pilots only need to complete a maximum of 20 hours of training to obtain a pilot’s license, similar to a driver’s license. The aircraft is intended for recreational flying during the day, in good weather conditions and in uncongested airspace at altitudes of less than three kilometers.
Việc lái máy bay trong nội thành buộc phải tuân theo chỉ dẫn của cơ quan kiểm soát không lưu. Cơ quan Hàng không Dân dụng (CAA) cũng thiết lập lộ trình bay trong toàn thành phố, giống những tuyến đường trên không để các phi công bay theo. Họ chỉ được phép lái chệch sang phải lộ trình để tránh máy bay khác. Xem thêm: Máy bay vòng quanh thế giới không cần nhiên liệu.
Flying in urban areas requires following the instructions of air traffic control. The Civil Aviation Authority (CAA) also sets up flight paths throughout the city, which are like air routes for pilots to follow. They are only allowed to deviate to the right of the route to avoid other planes. See also: Plane circumnavigates the world without fuel.


According to VNE

RELATED NEWS

Featured Nghe An Newspaper

Latest

x
Vertical take-off personal aircraft launched in 2018
POWERED BYONECMS- A PRODUCT OFNEKO