Visit the Bugatti Chiron supercar assembly plant

DNUM_BAZACZCABH 09:50

Chiron is the successor to the Veyron - the legend that brought Bugatti into a new era and redefined several concepts in the automotive industry.

Bugatti officially unveiled the Chiron at the 2016 Geneva Motor Show in Switzerland, promising it would be the world's most powerful, fastest, most luxurious and rarest sports car.

The supercar is assembled at Bugatti's Atelier factory in Molsheim, Alsace, France - the company's headquarters since its founding in 1909.

Chiron có thân xe liền khối bằng vật liệu sợi carbon, với độ chống vặn xoắn lên tới 50.000 Nm/độ. Đó là độ cứng tương đương một chiếc xe LMP1, hay cao gấp 3 lần so với kết cấu thép truyền thống.
The Chiron has a carbon fiber monocoque body, with a torsional stiffness of up to 50,000 Nm/degree. That's the same stiffness as an LMP1 car, or three times higher than a traditional steel structure.
20 công nhân tay nghề cao sẽ lắp ráp hơn 1.800 chi tiết để cho ra đời một chiếc siêu xe Chiron bên trong khu nhà xưởng sạch tinh tươm rộng hơn 1.000 mét vuông.
20 highly skilled workers will assemble more than 1,800 parts to create a Chiron supercar inside a clean factory area of ​​more than 1,000 square meters.
Động cơ W16 8.0L trước đây dùng cho Veyron đã được thiết kế lại, với 4 bộ tăng áp lớn hơn, cho mô-men xoắn ít nhất 1.180 lb-ft tại dải tốc độ 2.000-6.000 vòng/phút, đủ để Chiron tăng tốc từ 0-100 km/h trong chưa đầy 2,5 giây; thêm 4 giây để đạt tốc độ 200 km/h và 11 giây để đạt 300 km/h.
The 8.0L W16 engine previously used in the Veyron has been redesigned, with four larger turbochargers, for at least 1,180 lb-ft of torque at 2,000-6,000 rpm, enough to accelerate the Chiron from 0-100 km/h in less than 2.5 seconds; an additional 4 seconds to reach 200 km/h and 11 seconds to reach 300 km/h.
Siêu xe Bugatti Chiron phải qua tổng cộng 12 công đoạn lắp ráp, hoàn thiện, không dùng băng chuyền hay robot.
The Bugatti Chiron supercar must go through a total of 12 assembly and finishing stages, without using conveyor belts or robots.
Động cơ được chuyển tới từ nhà máy động cơ của Volkswagen - tập đoàn mẹ của Bugatti - ở Salzgitter, Đức.
The engine is shipped from the engine plant of Volkswagen - Bugatti's parent company - in Salzgitter, Germany.
Trang bị tiêu chuẩn của Chiron có 23 màu sơn ngoại thất, 8 kiểu kết hợp vật liệu sợi carbon, 31 màu da khác nhau, 8 màu da tổng hợp Alcantara, cùng với 30 màu chỉ khâu, 18 màu thảm và 11 màu dây đai an toàn.
The Chiron's standard equipment includes 23 exterior paint colors, 8 carbon fiber material combinations, 31 different leather colors, 8 Alcantara synthetic leather colors, along with 30 stitching colors, 18 carpet colors and 11 seat belt colors.
Để thoả mãn những khách hàng khó tính và cầu kỳ hơn, Bugatti còn đưa ra hàng ngàn sự kết hợp màu sắc khác nhau, cùng các tuỳ chọn thiết kế khác, như gắn logo hay các chữ cái viết tắt tên chủ xe... trên cánh gió sau, tựa đầu...
To satisfy more demanding and sophisticated customers, Bugatti also offers thousands of different color combinations, along with other design options, such as attaching logos or initials of the car owner's name... on the rear spoiler, headrests...
Giống như với Veyron, Bugatti chọn Michelin làm nhà cung cấp lốp cho Chiron, với sản phẩm là loại 285/30 R20 cho bánh trước và 355/25 R21 cho bánh sau.
As with the Veyron, Bugatti chose Michelin as the tire supplier for the Chiron, with the products being 285/30 R20 for the front wheels and 355/25 R21 for the rear wheels.
Vùng lực cản gió cao quanh bánh xe được kiểm soát xuống mức tối thiểu. Ba hốc gió ở mỗi bên xe được dùng để làm mát hệ thống phanh.
The high-drag zone around the wheels is kept to a minimum. Three air vents on each side of the car are used to cool the brakes.
Với công suất và mô-men xoắn khủng của Chiron, thiết bị chạy thử ở Molsheim, Pháp đã được làm lại. “Chúng tôi làm nó cho Veyron, nhưng mô-men xoắn của Chiron quá lớn nên phải làm lại hệ thống máy chạy thử, Christophe Piochon, Giám đốc sản xuất và hàng vận của Bugatti cho biết.
Given the Chiron’s immense power and torque, the test rig in Molsheim, France, had to be reworked. “We built it for the Veyron, but the torque of the Chiron was so great that we had to rework the test rig,” said Christophe Piochon, Bugatti’s head of production and operations.
Trước khi xe được đánh bóng và dán bảo vệ cẩn thận để chuẩn bị giao cho khách, ngoài gần 60 km đường chạy thử bằng máy, mỗi chiếc Chiron còn được chạy thêm 350 km đường thực tế, trong đó có cả các đường núi trong khu vực. Việc thử nghiệm tăng tốc (tới 250 km/h) và phanh được tiến hành trên đường cao tốc gần sân bay Colmar.
Before the car is carefully polished and protected in preparation for delivery to the customer, in addition to nearly 60 km of mechanical testing, each Chiron is driven an additional 350 km of real roads, including mountain roads in the area. Acceleration (up to 250 km/h) and braking tests are conducted on the motorway near Colmar airport.
Trong năm nay, sẽ chỉ có tối đa 70 chiếc Bugatti Chiron xuất xưởng, và chiếc đầu tiên sẽ đến tay khách hàng trong quý I này.
This year, only a maximum of 70 Bugatti Chirons will be produced, and the first will be delivered to customers in the first quarter of this year.
Không phải cứ có tiền là muốn mua Bugatti Chiron, một trong những mẫu xe đắt nhất thế giới, lúc nào cũng được. Khách hàng thường phải đợi 9 tháng kể từ lúc đặt hàng mới được nhận xe.
Not everyone who has the money can buy a Bugatti Chiron, one of the most expensive cars in the world. Customers usually have to wait 9 months from the time they place an order to receive the car.

According to Dantri

RELATED NEWS

Featured Nghe An Newspaper

Latest

x
Visit the Bugatti Chiron supercar assembly plant
POWERED BYONECMS- A PRODUCT OFNEKO