Warning of accident risk from level crossings and residential areas

DNUM_DAZADZCABG 15:12

(Baonghean.vn) – Out of the total 95.5km of the North-South railway running through 7 districts and towns of Nghe An province, there are 233 intersections between roads and railways. Alarmingly, there are still 15/51horizontalnot yetAutomatic barriers and warning signs,182 residential roadno effective defense.

Có những đoạn đường sắt chạy giữa khu dân cư, chưa có đường gom nên người dân  phải tập quen với việc vừa tham gia giao thông vừa tránh tàu (Ảnh chụp tại đoạn đường sắt chạy qua địa phận khối 11, Phường Đông Vĩnh, TP. Vinh)
Hundreds of residential roads in the districts of Vinh, Hoang Mai, Quynh Luu, Dien Chau, Nghi Loc, Vinh, Hung Nguyen and Nam Dan have no protection measures, posing a potential risk of traffic accidents. There are railway sections running through residential areas, without access roads, so people have to both participate in traffic and avoid trains (Photo taken at the railway section running through block 11, Dong Vinh Ward, Vinh City)
Vẫn còn nhiều điểm giao cắt giữa đường ngang và đường sắt chưa có rào chắn, đèn báo, biển báo thì đã cũ kỹ, nhòe mờ; khó quan sát khi qua đường (Ảnh chụp tại xóm 18B, Nghi Kim, TP .Vinh)
There are still many intersections between the level crossing and the railway without barriers, and the lights and signs are old and blurry; making it difficult to see when crossing the road (Photo taken at Hamlet 18B, Nghi Kim, Vinh City).
Còn tại điểm giao cắt đường ngang Mỹ Lý (Diễn An, Diễn Châu), mặc dù có rào chắn và đèn báo hiệu nhưng hành lang giữa đường bộ và đường sắt hẹp; cao độ giữa đường bộ và đường sắt chênh nhau khá lớn nên dễ  xẩy ra gây xung đột với các phương tiện đang lưu thông trên QL1A.
At the My Ly crossroads intersection (Dien An, Dien Chau), although there are barriers and traffic lights, the corridor between the road and the railway is narrow; the height difference between the road and the railway is quite large, so accidents can easily happen to vehicles traveling on National Highway 1A.
Hầu hết mặt đường tại các điểm giao cắt giữa đường dân sinh và đường sắt còn rải đá dăm nên mấp mô, xe máy, xe đạp đi qua bị mắc kẹt lại; nhiều trường hợp tai nạn tử vong do nguyên nhân này.
Most of the road surfaces at intersections between residential roads and railways are still covered with gravel, making them bumpy, causing motorbikes and bicycles to get stuck; many fatal accidents have occurred due to this reason.
Còn có khá nhiều đường dân sinh chính là cổng của các hộ gia đình...
Intersections where the main road is also the entrance to a house like this are even scarier...
Hầu hết các điểm giao cắt giữa cổng với đường sắt chưa được xử lý nên còn gập ghềnh, khó qua lại; nguy hiểm rình rập… (Ảnh chụp tại khu vực chân cầu vượt tại xã Nghi Kim. TP Vinh).
To get to this house, you have to cross the railway. The intersection between the road and the railway has not been repaired yet, so it is bumpy, difficult to pass, increasing the risk of accidents. (Photo taken at the foot of the overpass in Nghi Kim commune, Vinh city).
Trong khi chờ đợi giải pháp tăng cường đảm bảo an toàn tại các điểm giao cắt đường ngang, đường dân sinh từ các ngành chức năng, cuộc sống của những hộ dân sát cạnh đường tàu vẫn thường xuyên phải đối mặt với nguy cơ mất an toàn…
While waiting for solutions to ensure safety at level crossings and residential roads from the authorities, the lives of households living next to railways like this still live with potential dangers...

Moonlight

RELATED NEWS

Featured Nghe An Newspaper

Latest

x
Warning of accident risk from level crossings and residential areas
POWERED BYONECMS- A PRODUCT OFNEKO