Close-up of homemade armored vehicle 'made in Vietnam'

June 11, 2016 11:19

With only two mechanics, Mr. Nguyen Dinh Chinh created the first armored vehicle model in Vietnam.

Cách đây khoảng 2 năm, trong một lần xe chương trình của nước ngoài giới thiệu về một loại xe bọc thép phục vụ chiến đấu. Từng là một người lính, ông Nguyễn Đình Chính (chủ một cơ sở cơ khí) đã nghiên cứu và bắt tay vào làm một xe bọc thép đầu tiên của Việt Nam.
About 2 years ago, in a foreign program introducing a type of armored vehicle for combat, Mr. Nguyen Dinh Chinh (owner of a mechanical facility) who used to be a soldier, researched and started making the first armored vehicle of Vietnam.
Tháng 9/2015 ông Chính đã bắt đầu chế tạo xe trước sự ngỡ ngàng của người thân và gia đình. Để có địa điểm rộng rãi tạo ra thiết bị quân sự này, ông Chính lên thị xã Sơn Tây xây dựng xưởng cơ khí rộng gần 300 m2.
In September 2015, Mr. Chinh began making the car, much to the surprise of his family and relatives. To have a spacious place to create this military equipment, Mr. Chinh went to Son Tay town to build a mechanical workshop of nearly 300 square meters.
Với sự đam mê và kinh nghiệm của mình, đến tháng 9/2015, chiếc xe bọc thép
With his passion and experience, by September 2015, the "made in Vietnam" armored vehicle had traveled nearly 30km.
Chiếc xe được thiết kế nhằm phục vụ chiến đấu với các khẩu súng máy lớn đặt phía trên.
The vehicle was designed for combat with large machine guns mounted on top.
Do chỉ là mẫu thử nghiệm nên hệ thống máy móc được thiết kế khá nhỏ nhẹ.
Because it is only a prototype, the machine system is designed to be quite small and light.
Hệ thống điều khiển của mẫu xe bọc thép.
Control system of armored vehicle model.
Bên trong, xe chở được khoảng 10 đến 12 người và có thiết kế các lỗ châu mai để chiến đấu trực tiếp khi gặp mai phục.
Inside, the vehicle can carry about 10 to 12 people and is designed with loopholes for direct combat when encountering an ambush.
Mỗi bên thân xe có 4 lỗ châu mai.
Each side of the car body has 4 loopholes.
Ngoài ra, 2 bên thành xe còn được thiết kế thêm hệ thống bắt đầu đạn, nhằm hạn chế lực công phá cả các loại đạn cỡ lớn.
In addition, the two sides of the vehicle are also designed with a bullet-starting system to limit the destructive force of even large-caliber bullets.
Hệ thống lốp được thiết kế hoạt động động lập, trong trường hợp một bánh xe bị hỏng thì xe vẫn có thể di chuyển bình thường.
The tire system is designed to operate independently, so if one wheel fails, the vehicle can still move normally.
Được biết, sau khi hoàn thiện, chiếc xe nay sẽ nặng 13 tấn, dài 6,8 m, rộng 3,0 m và cao 2,6 m. Xe có thể chạy ngang dốc nghiêng 45 độ, nâng hạ gầm từ 0,3 m đến 1,2 m và vượt chướng ngại vật cao 1,5 m, trong khi xe thông thường có thể nâng hạ gầm 20 cm, vượt chướng ngại vật 0,8 m.
It is known that after completion, the car will weigh 13 tons, be 6.8 m long, 3.0 m wide and 2.6 m high. The car can run on a 45-degree slope, raise and lower the chassis from 0.3 m to 1.2 m and overcome obstacles 1.5 m high, while a normal car can raise and lower the chassis 20 cm, overcome obstacles 0.8 m.

RELATED NEWS

Featured Nghe An Newspaper

Latest

x
Close-up of homemade armored vehicle 'made in Vietnam'
POWERED BYONECMS- A PRODUCT OFNEKO