A day with a Vietnamese Su-30MK2 pilot

DNUM_CCZAFZCABF 18:22

On the occasion of the 40th anniversary of the founding of the 935th Fighter Regiment, Division 370 (May 21, 1975), let's experience a day of a pilot with the Su-30MK2 fighter.

Vượt qua hàng ngàn người để được nhập học tại Trường Sĩ quan Không quân. Qua quá trình sàng lọc, khổ luyện mới chọn được người đủ điều kiện lái Su-30MK2.
Overcame thousands of people to be admitted to the Air Force Officer School. Through the screening and training process, only those qualified to fly the Su-30MK2 were selected.
Đó là “hành trình“ mà những phi công trẻ phải vượt qua, nhằm thỏa ước nguyện làm chủ bầu trời Tổ quốc.
That is the "journey" that young pilots must overcome, in order to fulfill their dream of mastering the sky of the Fatherland.
Từ lý thuyết đến thực hành bay huấn luyện, các phi công phải trải qua khoảng thời gian dài tích cực luyện tập, từ bay mô hình, chuyển qua bay cạn (tức là quá trình tập luyện dưới mặt đất với quy trình y hệt như sẽ thực hiện ở trên không).
From theory to practical flight training, pilots must go through a long period of active training, from flying simulators to dry flights (ie the training process on the ground with the same procedure as that which will be performed in the air).
Với mỗi phi công, yếu tố sức khỏe và bản lĩnh xử lý tình huống luôn được đặt lên hàng đầu.
For every pilot, health and ability to handle situations are always top priorities.
Đơn giản như trong một bài bay nhào lộn phức tạp, phi công ngồi trong buồng lái bị áp lực đè lên cơ thể. Quá trình nhào lộn, máu trên não sẽ dồn xuống chân gây thiếu máu não, có thể dẫn đến thiếu tỉnh táo.
As simple as in a complex aerobatic flight, the pilot sitting in the cockpit is under pressure on his body. During the aerobatic process, blood from the brain will rush to the legs, causing cerebral ischemia, which can lead to loss of consciousness.
Một số người trong quá trình tập luyện những bài bay này đã rơi vào trạng thái không kiểm soát được. Như thế không đủ điều kiện trở thành phi công lái Su-30.
Some people during the training of these flights fell into a state of uncontrollability. That is not qualified to become a Su-30 pilot.
Vì vậy, để có thể tham gia các bài bay tốt, bản thân mỗi phi công phải tự đề ra cho mình kỷ luật thép trong rèn luyện thể lực bổ trợ tiền đình và nâng cao sức khỏe, sức bền đồng thời kết hợp với tự nghiên cứu học tập nâng cao trình độ, hoàn thiện bản thân. Tiêu chí về giỏi ngoại ngữ (đặc biệt là tiếng Nga) cũng là yếu tố bắt buộc.
Therefore, to be able to participate in good flights, each pilot must set himself a steel discipline in physical training to supplement the vestibular system and improve health and endurance, while combining it with self-study to improve his qualifications and perfect himself. The criterion of being good at foreign languages ​​(especially Russian) is also a mandatory factor.
Trước mỗi chuyến bay, lực lượng kỹ thuật phải kiểm tra lại toàn bộ máy bay để đảm bảo an toàn.
Before each flight, the technical team must re-check the entire aircraft to ensure safety.
Trong khi đó, ở khu vực phòng họp trước ban bay, các phi công đang vẽ bài bay cho mình sau khi được Trung đoàn trưởng phổ biến nhiệm vụ.
Meanwhile, in the meeting room area in front of the flight crew, the pilots were drawing their flight plans after being briefed on the mission by the Regiment Commander.
Một nhóm các phi công đang nghiên cứu về bài bay của mình trên khu vực sân rộng có vẽ các đường bay và ôn bài với mô hình máy bay Su-30MK2 trên tay. (Ảnh Tuổi Trẻ)
A group of pilots are studying their flight lessons on a large field with drawn flight paths and reviewing their lessons with a model of a Su-30MK2 aircraft in hand. (Photo: Tuoi Tre)

According to Baodatviet

Featured Nghe An Newspaper

Latest

x
A day with a Vietnamese Su-30MK2 pilot
POWERED BYONECMS- A PRODUCT OFNEKO