Society

Effectively spreading the movement "Skillful mass mobilization" at Vinh City General Hospital

My Hanh - Diep Suong DNUM_CIZAIZCACE 09:57

"If the mass mobilization is skillful, everything will be successful, if the mass mobilization is poor, everything will be difficult to succeed" - applying Uncle Ho's teachings, Vinh City General Hospital has organized learning and dissemination to cadres, civil servants, and workers, and at the same time implemented many practical programs and activities, widely and effectively spreading the "skillful mass mobilization" movement throughout the hospital.

Innovation in service style and attitude

In recent times, Vinh City General Hospital has linked the implementation of the emulation movement "Skillful mass mobilization" with the political tasks of the unit, in which patient satisfaction is the driving force and the goal that the Hospital always aims for. Therefore, since Decision 2151/QD-BYT on approving the implementation plan "Innovation in service style and attitude of medical staff towards patient satisfaction" was issued, the Hospital has organized the signing of a commitment to implement the decision and made it public in all departments.

 5
The customer care team of Vinh City General Hospital always warmly welcomes and guides patients through quick medical examination and treatment procedures. Photo: PV

At the same time, the Hospital has been implementing many specific solutions to change the awareness, attitude, and style of patient service of medical staff, train communication and behavioral skills, and improve the spirit and service attitude of civil servants, public employees, and workers.

As soon as you step into the examination department, the customer care team always warmly welcomes you and guides you through the quick examination and treatment procedures. Every day, the customer care team visits each department and room to survey satisfaction and listen to feedback from patients and their families.

In addition, the Hospital has deployed a Customer Care hotline.(1900.9218)with the task of asking about and taking care of all patients after discharge, providing consultation, reminding them of regular check-ups and accepting online appointment bookings. In addition, the hospital also expands all channels to record feedback from patients such as: publicly posting hotline numbers, donation boxes, social networking sites: Website, Facebook, Zalo OA, TikTok, YouTube...

bna_4.jpg
The customer care team is always happy to welcome and advise on health issues via the customer care hotline: 1900.9218

Mr. Tran Van An (67 years old, Nam Dan town, Nghe An) has been regularly visiting Vinh City General Hospital for health check-ups for the past 10 years. He expressed his sincere feelings about the patient care service style of the hospital's medical staff with touching poems, such as: "Forever remember the days of treatment at Vinh City General Hospital", "White shirt love". "Fairies",...

“Since coming to Vinh City General Hospital for medical examination, we no longer have to worry about anything when our health is weak. I am old and weak, so I often have to go to the doctor. My children and relatives live far away, so it is difficult to travel, and I have to move around in a wheelchair. But fortunately, every time I go to the hospital, the staff enthusiastically welcomes me and guides me right from the moment I enter the gate, enthusiastically pushing the wheelchair to each room for quick examination and medicine. When I come to the clinic, I receive the warm, thoughtful examination and detailed instructions from the doctors. We, the patients, are very touched by the kindness of the doctors!”

bna_6.jpg
Tập huấn "Kỹ năng giao tiếp từ tâm trong Bệnh viện" cho toàn bộ đội ngũ y, bác sĩ của bệnh viện. Ảnh: PV

Với mục tiêu ngày một hoàn thiện phong cách, thái độ phục vụ hướng tới sự hài lòng của người bệnh, Bệnh viện thường xuyên tổ chức các lớp tập huấn “Kỹ năng giao tiếp từ tâm trong bệnh viện” cho toàn bộ đội ngũ bác sĩ, cán bộ y tế. Trực tiếp chia sẻ tại các lớp là các chuyên gia kỹ năng mềm đầu ngành, với kinh nghiệm dày dặn và phương pháp mới mẻ, cuốn hút đã cung cấp các kiến thức bổ ích và kỹ năng giao tiếp cho lực lượng cán bộ y tế.

Các khóa học nhằm hỗ trợ cán bộ y tế nâng cao ý thức, trách nhiệm trong chăm sóc người bệnh, bồi dưỡng kỹ năng tư vấn, hỗ trợ bệnh nhân, xử lý tình huống, giải đáp thắc mắc một cách chuyên nghiệp từ đó làm hài lòng bệnh nhân và người nhà. Đội ngũ cán bộ, nhân viên y tế của bệnh viện hăng hái thi đua “Tích cực rèn luyện y đức, tinh luyện y thuật”; xây dựng người cán bộ tế với “Nụ cười từ trái tim”, có thái độ phục vụ văn minh, thân thiện, không có tiêu cực.

Tiếp tục nỗ lực không ngừng vì người bệnh

Hiệu quả của phong trào “Dân vận khéo” đã làm đổi thay diện mạo của bệnh viện, tạo ra những chuyển biến rõ nét trong nhận thức, thái độ, phong cách phục vụ của đội ngũ cán bộ y tế, từ đó đã mang đến sự hài lòng tối đa cho người bệnh, người nhà người bệnh mỗi khi đến để khám, chữa bệnh. Hình ảnh nhân viên y tế ngày một tốt đẹp hơn, từ đó củng cố thêm niềm tin của người dân đối với ngành y tế.

bna_1.jpg
Các y, bác sĩ, nhân viên y tế của Bệnh viện luôn ân cần niềm nở, chăm sóc người bệnh như người thân của mình. Ảnh: PV

Gần 60 năm, một chặng đường đầy thách thức mà Bệnh viện Đa khoa TP Vinh đã vượt qua, với những bước ngoặt lớn đánh dấu sự trưởng thành về mọi mặt. Bệnh viện đã trở thành cơ sở khám, chữa bệnh công lập duy nhất tại Nghệ An được Bộ Y tế tặng Bằng khen về việc “Đổi mới phong cách, thái độ phục vụ của cán bộ y tế hướng tới sự hài lòng người bệnh” giai đoạn 2015 – 2016.

Năm 2019, Bệnh viện Đa khoa TP Vinh vinh dự xếp thứ 2/5 bệnh viện tuyến huyện, xếp thứ 12/60 bệnh viện trong cả nước được đánh giá đạt loại xuất sắc trong công tác khảo sát hài lòng người bệnh; đạt giải Nhất Hội thi sân khấu hóa “Tuyên truyền Cán bộ y tế đổi mới phong cách, thái độ phục vụ” khu vực IV (miền Trung- Tây Nguyên).

Là bệnh viện luôn có Chỉ số hài lòng người bệnh luôn đứng tốp 10 trên phạm vi toàn quốc. Điểm chất lượng bệnh viện 5 năm liền đứng đầu trong hệ thống khám, chữa bệnh công lập tỉnh nhà. Hàng năm, đón trên 30 đoàn Sở Y tế, bệnh viện trên cả nước về tham quan, học tập.

Để làm tốt hơn nữa công tác khám, chữa bệnh và chăm sóc sức khỏe cho nhân dân trong thời gian tới, bệnh viện tiếp tục đổi mới phương thức vận động, tập hợp quần chúng, gắn công tác dân vận, dân chủ với việc “ Học tập và làm theo tấm gương đạo đức Hồ Chí Minh” bằng các chuyên đề cụ thể.

At the same time, the hospital is constantly striving to innovate and improve the quality of medical examination and treatment services, gradually building and perfecting a "smart", "modern" and "professional" hospital, meeting the maximum needs of patients; becoming a high-quality medical examination and treatment address, where patients not only place their trust in the effectiveness of examination and treatment but are also satisfied with the friendly, thoughtful and dedicated service style./.

Featured Nghe An Newspaper

Latest

x
Effectively spreading the movement "Skillful mass mobilization" at Vinh City General Hospital
POWERED BYONECMS- A PRODUCT OFNEKO