Close-up of Truong Vinh tunnel construction on North-South expressway through Nghe An

Pearl - Tien Dong DNUM_BHZBCZCACB 14:35

(Baonghean.vn) - The North-South Expressway project in the East, Nghi Son - Dien Chau section is currently being urgently constructed. In particular, contractors are concentrating a lot of machinery and human resources to construct the Truong Vinh tunnel, the section connecting Nghe An and Thanh Hoa.

The project to build the North-South Expressway in the East, the Nghi Son - Dien Chau section, 50km long, passes through Thanh Hoa and Nghe An provinces. This is a project converted from the form of PPP (public-private) investment to public investment. The project has 4 bidding packages, of which package XL011 includes the construction of an important item, the Truong Vinh tunnel through Mong Ga mountain in Hoang Mai town. To construct the tunnel, the construction units built a road through the mountain for convenient travel. Photo: Tran Chau

Dự án xây dựng tuyến đường cao tốc Bắc - Nam phía đông, đoạn Nghi Sơn - Diễn Châu dài 50km đi qua hai tỉnh Thanh Hóa và Nghệ An. Đây là dự án được chuyển đổi từ hình thức đầu tư PPP (công -tư) sang đầu tư công. Dự án có tổng mức đầu tư khoảng 7.293 tỉ đồng, trong đó bao gồm chi phí xây dựng và thiết bị 4.305,9 tỉ đồng; chi phí giải phóng mặt bằng, tái định cư 1.778,1 tỉ đồng; chi phí quản lý dự án, tư vấn, chi phí khác 553 tỉ đồng; chi phí dự phòng 656 tỉ đồng. Ảnh: Tiến Đông
Truong Vinh Tunnel through the mountain between Nghe An and Thanh Hoa started construction on July 2, 2021, with a length of 450m. Photo: Tien Dong
đến nay đang đồng loạt triển khai thi công hơn 35 mũi, với hơn 600 cán bộ kỹ sư, công nhân trên công trường, 120 máy xúc đào, 60 máy ủi, 70 lu rung các loại, 15 thiết bị khoan cọc nhồi,...
Currently, taking advantage of favorable weather, contractors are mobilizing machinery and human resources to construct Truong Vinh tunnel. Photo: Tien Dong
Hầm Trường Vinh phía Nghệ An hiện đã mở được 1 cửa hầm. Ảnh: Tiến Đông
On Nghe An side, currently, Truong Vinh tunnel has opened one tunnel door after having a transportation road and clearing the land. Photo: Tien Dong
Phía Thanh Hóa, hầm Trường Vinh đã mở được 2 cửa hầm. Hầm này có chiều dài 450m, thuộc địa phận xã Trường Lâm (Tĩnh Gia, Thanh Hóa) và Quỳnh Vinh (TX.Hoàng Mai, Nghệ An). Hiện đơn vị thi công đang tập trung phương tiện, nhân lực để đẩy nhanh việc thi công hầm đảm bảo đúng tiến
Truong Vinh Tunnel is being constructed through Mong Ga Mountain in Truong Lam Commune (Tinh Gia, Thanh Hoa) and Quynh Vinh (Hoang Mai Town, Nghe An). According to geological survey results, more than 300m of it passes through rock, the rest are layers of sediment mixed with soil and rock. Photo: Tien Dong

Để thi công hầm Trường Vinh, các nhà thầu đã phải mở một con đường công vụ xuyên qua núi Mồng Gà để vận chuyển vật liệu qua lại giữa hai bên cửa hầm. Ảnh: Trân Châu
To construct the Truong Vinh tunnel, contractors had to open a service road through Mong Ga mountain to transport materials between the two provinces. Photo: Tran Chau
Theo thông tin từ các đơn vị thi công, hầm Trường Vinh được thi công theo công nghệ NATM của Áo. Trong ảnh, máy đào hầm chuẩn bị được đưa vào thi công. Ảnh: Tiến Đông
In the photo, the tunnel boring machine is about to be put into operation. Photo: Tien Dong
Để đảm bảo tiến độ thi công, máy móc, thiết bị đều được sửa chữa, bảo dưỡng ngay trên công trường. Ảnh: Trân Châu
To ensure construction progress, machinery and equipment are repaired and maintained right on site. The construction unit has gathered about 200 motorbikes and has been on duty on site for over 6 months to carry out construction. Photo: Tien Dong

According to information from the construction units, Truong Vinh tunnel was constructed using Austrian NATM technology. This method demonstrates great resistance to geological pressures in areas prone to earthquakes. In fact, this is an excellent construction method chosen to build a large number of tunnels around the world. After blasting, machines are brought in to drill the rock. Photo: Tran Chau
Deo Ca Group Joint Stock Company transports clean air into the tunnel to create fresh air for workers. Photo: Tran Chau
This is the Truong Vinh tunnel entrance on the Nghi Son - Thanh Hoa side, constructed by Deo Ca Group Joint Stock Company. With new technology, Deo Ca Group Joint Stock Company dug the tunnel using the drilling and blasting method, supported by anchors combined with sprayed concrete. Photo: After penetrating the mountain, the steel bars were placed with iron pads and tightened with nuts to reinforce the tunnel shell. The tunnel roof is anchored with rocks to keep the blocks of soil and rock in the tunnel from being affected during excavation. Photo: Tran Chau

Featured Nghe An Newspaper

Latest

x
Close-up of Truong Vinh tunnel construction on North-South expressway through Nghe An
POWERED BYONECMS- A PRODUCT OFNEKO